lördag 9 oktober 2010

Fredag:

"Fredag 8/10 2010

Idag har det minsann varit en händelserik dag.

En man  på 50-60 års åldern ville göra en high-five med mig. Han tyckte nog att jag såg rolig ut och jag undrade lite om han var berusad.

Senare träffade jag på två unga tjejer som undrade vad jag kunde se. "Genom mina ögon" svarade jag. Jag berättade även för dem att jag är en del av "Konst på stan" som pågår just nu fram till helgen. De upplevde mig som lite knasig och tyckte det var lite roligt.

Vid ett gathörn blev två andra tjejer mycket rädda för mig. Det är hittills de första som har skrikit av rädsla. Jag försökte be lite om förlåtelse och traskade vidare.

Träffade på en kille som filmade mig med sin Iphone och flera småbarnsfamiljer där många av barnen blev blyga när jag kom. En del av dem vågade vinka åt mig.

Vid Konserthuset träffade på två stycken poliser som berättade att de hade sett mig tidigare och undrade vem jag var och vad jag gjorde. Jag berättade för dem att jag var Dalhemlingen och var delaktig i "Konst på stan." De tyckte att jag såg lite skum, men trevlig ut.

Slutet av min promenad träffade jag på ett gäng som firade en möhippa som sålde kramar, pussar och kondomer. De uppmuntrade mig att köpa något men jag hade inga pengar och tackade nej. Tjejerna berättade att de hade sett en efterlysning på mig och ville att jag skulle följa med dem. Det ville jag inte, jag var ju trött och ville hem och vila för dagen."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar