måndag 4 oktober 2010

Dalhemlingen skriver

Dalhemlingen skriver:

"Söndag 3/10 2010

På den tidiga förmiddagen gick jag omkring längs Helsingborgs gator och torg. Det kändes ensamt när jag gick där eftersom det var inte så många ute och nästan alla affärer hade stängt.

Ibland träffade jag några barn som ler åt mig, fast de verkar vara minst lika blyga som jag känner mig. Det var en barn som frågade sin far- eller mormor vem jag var. Hon uppmuntrade sitt barnbarn att gå fram och fråga mig. Denna lilla människa vågade inte och inte jag heller. Det slutade med att vi fick vinka åt varandra. Kanske går jag fram nästa gång och presentera mig om jag nu vill kunna bli mer en del av samhället.

Jag har råkat skrämma en äldre kille idag när vi möttes vid ett gathörn. Det var ju inte riktigt meningen.

Idag gick jag till ICA för att köpa ett rosa band. Kassörskan tittade konstigt på mig när jag gick in i affären. Jag gjorde allt för att se snäll ut och gjorde mitt köp. Hon var hur trevlig som helst. Jag blev glad och kände mig lite som en del av folket."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar